Среда, 24.04.2024, 08:36
Официальный сайт - портал г. Баштанка
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню Online BSH



Баштанка
Категории каталога
Голос Баштанщини - Влада [205]
Баштанский опрос
Нужно в Баштанке агентство по недвижимости?
Всего ответов: 210

обсудить эту тему на форуме
Главная » Статьи » Влада » Голос Баштанщини - Влада

Про воду, оплату за неї та лічильники (№75-76 | 16.07.2011)
Голос Баштанщини

Про складний фінансово-економічний стан КП «Міськводоканал», ускладнення санітарно-епідемічної ситуації та погіршення якості води наша газета писала неодноразово.

Нещодавно там сталася зміна керівництва підприємства. Директором призначено Вік-тора Кота. Наш кореспондент попросив Віктора Васильовича розповісти про технічний стан водомережі, фінансово-економічну ситуацію на водоканалі та новації, що запроваджуються останнім часом.

 

 

– Вікторе Васильовичу, Ви, як нова людина на підприємстві, поділіться своїми враженнями. Насамперед, який технічний стан міськводоканалу?

– Разом із фахівцями водоканалу, залученими спеціалістами проектних організацій ми провели технічне обстеження існуючого комплексу подачі питної води, зробили аналіз технічного стану споруд та обладнання. Перш за все, відзначу, що технічний стан підприємства незадовільний, системи питного водопостачання та водовідведення зношені, термін їх експлуатації вичерпаний, адже його будівництво велося ще у 60-70-ті роки. Тому технічне обладнання насосних станцій (насосні агрегати, запірна арматура, прилади контролю, більша частина електротехнічного обладнання) технічно застаріле, не забезпечує необхідну виробничу потужність, його експлуатація призводить до перевитрат енергоресурсів. Обладнання для обліку піднятої та поданої води  відсутнє. Устаткування потребує повної або часткової заміни.

Існуючі очисні споруди відпрацювали нормативний строк експлуатації і через аварійний стан не забезпечують доведення питної води до необхідної якості та не відповідають правилам технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації.

Вода в мережу подається насосною станцією ІІІ підйому, де й здійснюється її остаточне знезараження та відомчий лабораторно-хімічний контроль за якістю води, але атестацію аналітично-вимірювальної лабораторії контролю якості питної води не проведено. Хімічний аналіз питної води здійснюється не за всіма показниками, що не відповідає державним санітарним правилам і нормам. Відомчий бактеріологічний аналіз відсутній.

Відзначу, що розвідні мережі протяжністю 256 км були збудовані ще в період 1965-1975 рр. Їх експлуатаційний термін давно вичерпано. Матеріал трубопроводів не відповідає вимогам нормативів. На магістралях часто виникають аварійні ситуації, запірна арматура не працює, що призводить до значних понаднормових втрат води. Одним словом, необхідні мільйонні державні капіталовкладення, на що розраховувати в найближчі роки не доводиться.

– Який нині фінансовий стан підприємства?

– Проблем і тут вистачає. Нещодавно його вивчала депутатська комісія районної ради з питань ЖКГ на чолі з депутатом І. М. Левченком. Ми маємо заборгованість по виплаті заробітної плати на 1 липня у сумі 76,7 тис. грн.

Підприємство, вважаю, опинилося в скруті через понаднормові втрати води. Наприклад, насосна станція ІІІ підйому подає щодоби близько 4 тис. куб.  м води, а за результатами абонвідділу оплата йде лише за 50%. Зрозуміло, що місячні втрати води за рік виливаються у чималу суму. Щомісячно надходження за використану воду складають 350-370 тис. грн., а витрати – 420-520 тис. грн.

А крім заробітної плати, обов’язкових платежів, потрібні кошти на пальне, за електроенергію, гіпохлорид, запасні частини і  т. д. Тобто, потреби складають майже на 100 тис. грн. більше від того, що отримуємо. Саме тому за обліком поданої води встановимо суворий контроль. Боротимемося з її розкраданням.

Дехто із споживачів приватних будинків сплачує за воду практично однакову суму і влітку, і взимку. І це при тому, що поливають городи. Така ситуація спостерігається при наявності лічильника, а при його відсутності ще більше йде розкрадання води. Нерідко в будинку проживає 3-4 особи, мають корову, інших домашніх тварин та птахів, машину, а оплата йде лише за 1 особу. Тому нині одним з першочергових завдань, які ми намітили зі спеціалістами, є встановлення (перенесення) водолічильника на місце врізки у діючий водопровід відповідно до вимог та правил.

– Зупиніться, будь ласка, детальніше на цьому питанні, бо багато споживачів у зв’язку з надходженням письмових попереджень, дзвонять у редакцію, обурюються, бо перенесення лічильників викликає багато незручностей, а каналізаційні колодязі нерідко затоплені грунтовими водами.

– Хочу відзначити, якщо водолічильниками забезпечені всі підприємства, організації, установи, то серед населення їх мають 4524 споживачі, що складає 74,3%. У багатоквартирних будинках із 1596 споживачів лічильники мають лише 1242, а в приватному секторі ситуація ще гірша – із 4519 споживачів їх мають 3168 або 70%. Тому встановлення лічильників – наше першочергове завдання. Це стосується споживачів із сіл Добре та Новоєгорівка, де оплата за отриману воду складає лише 30%. Якщо оплата не збільшиться, ми змушені будемо взагалі відключити подачу води на Добренську сільську раду. До злісних же боржників будемо застосовувати санкції відповідно до чинного законодавства.

Зауважу, що серед кардинальних і термінових заходів по забезпеченню лічильниками на всі 100% населення, ми ставимо питання перед  районною, міською та сільською радами про виділення коштів на встановлення лічильників для пільгової категорії громадян. Адже встановлення лічильника – це не наша забаганка, а вимога часу.

Стосовно ж перенесення лічильників, то до нас теж дзвонять, консультуються споживачі, бо справді, через грунтові води не всі зможуть встановити їх безпосередньо на місці врізки у водопровід. Тому до кожного абонента ми будемо підходити виважено й індивідуально, особливо, де виникатимуть спірні питання. Адже головне, аби лічильник стояв у сухому і легкодоступному для контролерів місці. Роботу з інвентаризації технічного стану лічильників внутрішньосадибних мереж з метою визначення можливості врізки лічильника ми вже розпочали. Якщо лічильник неможливо буде винести, то ми будемо виходити з обставин конкретно на місці. Водночас, якщо буде виявлено позаоблікове використання води, то ми будемо обов’язково вимагати повної оплати згідно з нормами водоспоживання (8 куб. м на 1 людину в місяць).

– Які ще плануєте вжити заходи по обліку води?

– Як я вже сказав, підприємство опинилося в скрутному становищі через понаднормові втрати води, через пориви, але основна проблема – несплата за воду. Хотілося, щоб наші споживачі оцінили переваги її цілодобової подачі. У цьому заслуга попереднього керівництва водоканалу, досвідченого професійного підбору робітників, які оперативно реагують на всі пориви та всі НП. Адже саме завдяки обізнаності робітників зі станом мереж, їх відданості підприємству (багато з них пропрацювали по 20 і більше років) водоканал працює і виконує своє основне завдання. З головними спеціалістами ми розробили заходи по покращенню ситуації на підприємстві, про які я попередньо розповів.

У 2008 р. було встановлено 10 лічильників на  багатоповерхові будинки, які знаходяться на балансі ОСББ.

Ми плануємо до кінця року обладнати лічильниками по обліку холодної води всі багатоповерхові будинки, адже їх мешканці споживають воду не тільки у квартирах, а й на подвір’ї: миють машини, поливають квіти, перуть килими і т. д. Для цього ми укладатимемо договори з ОСББ, щоб вони оплачували необліковані витрати води.

Загалом, встановлення приладів обліку води на всіх технологічних етапах водоподачі – наше головне завдання.

Ми також плануємо забезпечувати бюветною водою населення сіл Добре і Новоєгорівка.

Користуючись нагодою, хочу нагадати нашим споживачам, що водоканал надає послуги по очищенню вигрібних ям і оплата зменшена. Якщо раніше за 1 год. викачки ми брали 166 грн. 50 коп. і не менше, то нині буде оплата за півгодини, тобто 83 грн. 25 коп., адже приблизно саме стільки працює машина. Оплатити за цю послугу можна не тільки безпосередньо на водоканалі, а й у центрі міста після поданої заяви в абонентвідділі.

Насамкінець, звертаюся до всіх споживачів води з проханням вчасно і в повному обсязі сплачувати за отримані послуги водоканалу. А як буде 100-відсоткова оплата за воду, можна подумати й про покращення її якості.

 

Розмову вела

Лідія АВРАМЕНКО.


Категория: Голос Баштанщини - Влада | Добавил: admin (19.07.2011)
Просмотров: 820 | Рейтинг: 0.0/0 |

реклама в Баштанке
Заказать

Похожие материалы:
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Поиск
Полезный материал

Статистика

В Баштанке Online: 1
Гостей: 1
Жителей: 0
OnlineBSH© 2024Хостинг от uCoz