Напередодні нового року відбулася ІІІ сесія міської ради 6 скликання,
серед 17 питань якої найголовніше – про міський бюджет на 2011 рік. Вів
засідання міський голова Володимир Рибаченко.
Спочатку депутати внесли зміни до міського бюджету на 2010 рік, з
інформацією по якому виступила головний бухгалтер централізованої бухгалтерії
міської ради Валентина Бабій.
Вона сказала, що з метою ефективного використання наявного фінансового ресурсу
міського бюджету, з урахуванням додаткової потреби на фінансування установ
бюджетної сфери та міських програм, збільшуються надходження загального фонду
міського бюджету. Зокрема, податок з доходів найманих працівників збільшено на
126,49 тис. грн., податок з доходів фізичних осіб – на 6,9 тис. грн., плата за
державну реєстрацію суб’єктів підприємницької
діяльності – на 5,22 тис. грн., комунальний податок – на 2,16 тис. грн.,
державне мито, пов’язане з видачею та оформленням закордонних паспортів – на
3,58 тис. грн., інші надходження – на 5,77 тис. грн., надходження від
реалізації майна – 2,99 тис. грн. і т. д.
Збільшилися надходження до спеціального фонду міської ради: за послуги, що
надаються бюджетними установами – на 22874 грн.; благодійні внески – на 20393
грн.; надходження на виконання окремих доручень – на 34848 грн. У той же час
зменшилися надходження доходної частини, зокрема, найбільше – земельний податок
з фізичних осіб на 17 тис. грн.; орендна плата з юридичних осіб – на 32944 грн.; з фізичних осіб – на 17523
грн.; ринковий збір – на 7,88 тис. грн.; збір за видачу дозволу на розміщення
об’єктів торгівлі та сфери послуг – на 11321 грн.; єдиний податок – на 19717
грн.; адміністративні штрафи – на 16,6 тис. грн.; штрафи ДАІ – на 16,6 тис.
грн.
Загалом, врахувавши пропозиції головного бухгалтера та постійної комісії з
питань планування, бюджету, фінансів, депутати затвердили обсяг доходів
загального фонду бюджету в сумі 6682,89 тис. грн.; спеціального фонду – в сумі
1550,12 тис. грн., в тому числі бюджет розвитку в сумі 646,06 тис. грн.
Загальний обсяг видатків на 2010 рік затверджено в сумі 8501,40 тис. грн.,
з них обсяг видатків загального фонду бюджету в сумі 6811,88 тис. грн. та
видатків спеціального фонду бюджету в сумі 1689,51 тис. грн. Джерелом покриття
розриву між доходною та видатковою частиною загального та спеціального фонду
міського бюджету вважати вільний залишок коштів станом на 1.01.2010 р. по
загальному фонду міського бюджету на суму 128,99 тис. грн., по спеціальному
фонду – 139,39 тис. грн. Внесено також зміни до переліку програм міської ради
на 2010 рік.
Про міський бюджет на 2011 рік інформував перший заступник міського голови
Віктор Кот.
– При розробці показників міського бюджету на 2011 рік враховано основні
завдання бюджетної політики та нового Податкового кодексу, – зазначив
доповідач. – А саме: підвищення рівня заінтересованості органів місцевого
самоврядування у збільшенні обсягу надходжень до місцевих бюджетів; збільшення
інвестиційної складової частини місцевих бюджетів, зокрема, шляхом збільшення
кількості джерел надходжень до бюджету розвитку.
На основі реформованих бюджетного
та податкового законодавств частину загальнодержавних податків і зборів
передано до загального фонду місцевих бюджетів (зменшено І кошик); збільшено
доходи місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних
трансфертів (ІІ кошик), на виконання власних повноважень. До таких доходів у
повному обсязі передбачено зарахувати: плату за землю; фіксований податок на
доходи фізичних осіб від підприємницької діяльності; надходження
адміністративних штрафів та інших санкцій; єдиний податок; з 20% до 50%
збільшено зарахування екологічного податку.
Скасовано податок з власників транспортних засобів (крім І реєстрації
транспортного засобу), скасовано малоефективні податки і збори, що не
забезпечують місцеві бюджети надійними джерелами фінансування (комунальний
податок, податок з реклами, ринковий збір, збір за видачу дозволу на розміщення
об’єктів торгівлі; збір за видачу ордера на квартиру). У зв’язку з їх
скасуванням втрати бюджету на 2011 рік складатимуть близько 338,7 тис. грн.
Основним доходним джерелом, який забезпечує життєдіяльність території і
повне надходження до бюджету, є податок на доходи з фізичних осіб, питома вага
якого щороку зростає. Так, з 1 січня 2011 року підвищення мінімальної
заробітної плати складає 941 гривню; з 1 квітня – 960 грн.; з 1 жовтня – 985
грн., з 1 грудня – 1004 грн. на місяць.
Питома вага у власних надходженнях є плата за землю, яка складає 84,76%,
або 1212,3 тис. грн. У структурі плати за землю найбільше займають надходження
від орендної плати з юридичних осіб (50,3%) та орендна плата з фізичних осіб
(38,1%). Загалом, плата за землю буде збільшена на 40% (481,72 тис. грн.).
Прогнозні показники надходжень до спеціального фонду міського бюджету
складають 1763,225 тис. грн. Вперше відповідно до нової редакції Бюджетного
кодексу єдиний податок, який надходив до І кошика, зараховується до бюджету
розвитку місцевих бюджетів, розрахункова сума його складає 1183 тис. грн.
В складі спеціального фонду міського бюджету власні
надходження складають 450 тис. грн., збір за І реєстрацію транспортного засобу
– 33,22 тис. грн., екологічний податок – 97 тис. грн.
Як зазначив перший заступник міського голови В. Кот, у проекті бюджету
2011 року збережено принцип соціальної спрямованості, кошти направлятимуться, в першу чергу, на видатки
та їх забезпечення. Бюджет є збалансованим.
Загальний обсяг доходів міського бюджету на 2011 рік
депутати затвердили в сумі 8577,33 тис. грн., з яких обсяг дотації вирівнювання
з районного бюджету складає 1202,91 тис. грн., додаткова дотація з державного
бюджету – 56,2 тис. грн. Обсяг доходів загального фонду бюджету затверджено в
сумі 6814,11 тис. грн., спеціального фонду – 1763,22 тис. грн.
Загальний обсяг видатків міського бюджету на 2011 рік затверджено в сумі
8577,33 тис. грн., з яких обсяг видатків загального фонду – 6814,11 тис. грн.
та видатків спеціального фонду бюджету в сумі 1763,22 тис. грн. Бюджет розвитку
затверджено в сумі 1183 тис. грн. Видатки міського бюджету на реалізацію
міських програм затверджено в сумі 2531,84 тис. грн.
У 2011 році за рахунок коштів міського бюджету планується утримувати 3
дитячих дошкільних заклади та школу-сад.
Заробітна плата працівникам установ освіти запланована в повному обсязі і
складає 2737,51 тис. грн. На харчування заплановано 530 тис. грн. Також
планується капітальний ремонт дитячого садка «теремок»,
на який необхідно всього 4,5 млн. грн. У 2011 році на проектно-кошторисну
документацію по його реконструкції міська рада планує виділити 200 тис. грн. На завершення ремонту
вікон у трьох ДНЗ – 194 тис. грн. та НВК «Віночок» – 49,2 тис. грн.
На утримання культурного центру, сільських клубів та інших
культурно-освітніх закладів передбачено кошти в сумі 178,86 тис. грн., з яких
на реалізацію програми розвитку культури планується виділити 50 тис. грн.
На проведення заходів з фізичної культури та спорту – 25 тис. грн. На
міську програму «Діти Баштанщини» – 6 тис. грн., з них 5 тис. грн. – на виплату
стипендій обдарованим дітям.
На благоустрій міста прогнозується виділити 788,83
тис. грн., з них 90 тис. грн. – на освітлення вулиць, реконструкцію парку
(дитяче містечко «Казка») – 499 тис. грн.
На покриття збитків від перевезення пасажирів по місту в бюджеті міської
ради передбачено 55 тис. грн. На ремонт і утримання доріг комунальної власності
заплановано 33,22 тис. грн.
На міську програму соціального захисту людей похилого віку та осіб, які
перебувають у складних життєвих обставинах ("Турбота”), передбачається 30 тис.
грн.
На запобігання та ліквідацію надзвичайних ситуацій (захист від
підтоплення) – 150 тис. грн., заходи по охороні навколишнього сере- довища – 97 тис. грн. На друкування міської газети «Баштанка сьогодні» та заснування офіційного
веб-сайту міської ради – 23 тис. грн.
Депутати продовжили термін дії програм «Баштанська родина» та «Діти
Баштанки», які були прийняті до 2010 року.
Затверджуючи план роботи міської ради на І півріччя, за пропозицією голови
комісії з питань благоустрою Володимира Процака було доповнено питанням про
звіти КП «Міськводоканал» та КП «Добробут» за 2010 рік.
На сесії міської ради було також розглянуто протест
прокурора на рішення ІІ сесії міської ради 6 скликання від 14 грудня 2010 року
«Про внесення змін до міського бюджету міської ради на 2010 рік». Зокрема,
прокурор вимагав скасувати рішення депутатів у частині, що забороняє міському
голові без погодження постійних профільніх комісій міської ради підписувати
договори на придбання товарів, робіт та послуг.
Міський голова В. Ф. Рибаченко повідомив, що кожного місяця доводиться
підписувати по 15-20 договорів і не може ж він щодня збирати бюджетну комісію.
Наприклад, якщо буде ожеледиця, він не має права завезти пісок для посипання
доріг, бо не може з поставщиком заключити договір. До всього, відповідно до ст.
20 Бюджетного кодексу України учасниками бюджетного процесу є органи та
посадові особи, які наділені бюджетними повноваженнями. А пунктом 3, ч.1 ст.22
Бюджетного кодексу зазначено, що головними розпорядниками бюджетних коштів
можуть бути виключно керівники місцевих виконавчих органів, тобто міський
голова, який персонально несе відповідальність у разі порушень.
Однак депутат О. В. Процак висловився, що комісія не буде забороняти
підписувати договори, але голова повинен з нею їх погоджувати.
– Протест прокурора є, але депутати мають сказати своє слово, – наголосив
Олександр Володимирович.
– Я пропоную відхилити протест прокурора, – внесла пропозицію депутат Л.
М. Гриневич.
За цю пропозицію проголосували 13 депутатів, 7 її відхилили, 3 –
утрималися.
Але на цьому питання не вичерпалося, бо 18 січня на
IV позачерговій сесії міської ради 6 скликання одним з перших стояло питання
про повторний розгляд протесту прокурора. На позачерговій сесії був присутній
заступник прокурора А. Т. Тимошевський.
Міський голова В. Ф. Рибаченко ще раз обґрунтував зауваження до рішення
міської ради від 30.12.2010 р. «Про розгляд протесту прокурора». Депутати
уважно заслухали обґрунтування, які спиралися на ряд законів України, і
зрозуміли, що свої повноваження вони перевищили. Л. М. Гриневич внесла пропозицію скасувати
попереднє рішення, виклавши його в такій редакції: «Міському голові виносити на
затвердження сесії міської ради договори, укладені від імені ради, з питань,
віднесених до її виключної компетенції».
За це рішення проголосували всі депутати, хоча багато
з них обурювалися тим, що ними маніпулюють, змушуючи стати маріонетками. Тим
більше, що виборці віддали за них свої голоси в надії на вирішення
конструктивних актуальних питань, важливих для всієї територіальної громади.
|