1.Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
Проблема, на розв’язання якої спрямовано прийняття
даного регуляторного акта, полягає у необхідності впорядкування питань щодо
паркування автотранспорту на вулицях і майданчиках міста та підвищення
дисципліни справляння збору за паркування автотранспорту. Активний ріст
автомобілізації та відсутність необхідної кількості місць для розміщення
автотранспорту спричинило стихійне паркування автомобілів на тротуарах,
вулично-дорожній мережі міста з порушенням правил дорожнього руху, правил
благоустрою міста, що створило незручності для інших учасників дорожнього руху.
Відсутність дієвих важелів впливу до таких порушників залишає зазначену
проблему невирішеною. Місцеві податки і збори є складовою частиною податкової
системи України, а також це стабільне та самостійне джерело доходів міського
бюджету. Міська рада, реалізовуючи повноваження, надані Податковим кодексом
України, створює систему організації і функціонування зон для паркування
автомобільного транспорту та запроваджує механізм сплати збору за паркування
автотранспорту в місті Баштанка. На сьогодні в місті фактично відсутня нормативно-правова
база функціонування системи паркування, яка має передбачати комплексні
узгоджені дії, права, обов'язки і відповідальність власників транспортних
засобів та служби паркування щодо надання послуг з платного паркування
транспортних засобів. Зазначена проблема є актуальною у зв'язку із:
– недосконалістю організаційно-економічного механізму існуючої системи
платного паркування;
– відсутністю організації і функціонування зон для паркування
автомобільного транспорту в селищі;
– надмірною завантаженістю автотранспорту центральної частини міста у
ринкові дні.
2. Ціль державного регулювання.
Метою затвердження даного рішення є впорядкування питань щодо паркування
автотранспорту в місті Баштанка, збільшення надходжень до місцевого бюджету від
збору за паркування автотранспорту.
3. Прийнятні альтернативні способи досягнення цілей.
До альтернатив запропонованому механізмові вирішення проблемної ситуації
можна віднести збереження існуючого стану або ліквідацію платного паркування
транспортних засобів. Проте, дана альтернатива може призвести до стихійного
безконтрольного паркування автотранспорту на вулицях, що призведе до зменшення
пропускної здатності вулиць, в окремих випадках може бути причиною для
виникнення аварійних ситуацій.
4. Механізм регулювання.
Механізм вирішення проблеми викладено в Положенні про паркування
транспортних засобів та збір за паркування транспортних засобів у місті
Баштанка.
5. Обґрунтування можливості досягнення цілей.
Переваги – організоване паркування транспортних
засобів на вулицях в кількості, яка дозволена Правилами дорожнього руху.
Недоліки – збільшення витрат водіїв на оплату послуг паркування в офіційно
визначених зонах паркування. Прийняття вище зазначеного рішення передбачає
досягнення певної мети – створення суб’єктів господарської діяльності з
організації стягнення збору за автопаркування, що дозволить організувати процес
стягнення збору, що в свою чергу спричинить збільшення надходжень до місцевого
бюджету від збору за паркування автотранспорту. Контроль за дотриманням вимог
регуляторного акта здійснюватиметься відповідно до чинного законодавства.
6. Очікуваний результат.
Запропонований проект рішення є актуальним і його ухвалення дозволить
запровадити організацію і формування паркувальних зон, створити умови для
забезпечення якісних послуг з паркування, збільшення пропускної спроможності
проїзних частин вулиць міста; підвищення безпеки дорожнього руху та дисципліни
водіїв; підвищення дисципліни сплати збору за паркування, збільшення фінансових
надходжень до місцевого бюджету.
7. Обґрунтування терміну дії регуляторного акта.
Термін дії даного регуляторного акта не обмежений, рішення може бути
переглянуто (внесені зміни, скасовано) за наслідками відстеження у зв’язку із
втратою актуальності або із зміною чинного законодавства.
8. Показники результативності акта:
– оскільки надходжень до місцевого бюджету від збору за паркування до
цього не було, прийняття вказаного рішення дозволить залучати до місцевого
бюджету додаткові кошти;
– збільшення пропускної спроможності проїзних частин вулиць міста;
– благоустрій місць паркування, покращення естетичного вигляду міста.
9. Заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності акта.
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом
аналізу надходжень до бюджету міста збору за паркування транспортних засобів та
вивчення думки мешканців міста міською радою, виконкомом міської ради.
Базове відстеження регуляторного акта буде
здійснюватися до набуття ним чинності з метою створення бази для подальшого
відстеження результативності даного регуляторного акта. Повторне відстеження
планується здійснити через рік після набуття ним чинності.
Перший заступник міського голови В. В. КОТ.