Увійшовши в нове сторіччя, суспільство зіткнулося з низкою принципових
питань, породжених складними реаліями сьогодення. Докорінних змін зазнали
уявлення про сучасний світ, змінився світогляд людини. Та пошуки сучасних
гуманістичних концепцій вимагають звернення до виховної системи видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського, у
центрі якої знаходиться дитина як
унікальна неповторна особистість. Саме він один із перших почав розробляти
гуманістичні традиції вітчизняної та світової педагогічної думки.
Про провідні ідеї видатного педагога ХХ століття, його творчу спадщину йшла мова під час
педагогічних читань, проведених районним методичним кабінетом відділу освіти
для заступників директорів із навчально-виховної роботи загальноосвітніх шкіл.
Учасники педчитань обговорили питання:
«Школа Сухомлинського – школа нового покоління, школа радості»,
«Проблеми творчої праці учителя в творчій спадщині В. Сухомлинського», «Як
навчити дітей слухати музику природи», «Формування інтересу до учіння», «Праця
– основа всебічного розвитку людини», «Родина і школа – обереги здоров'я
дитини». Поділилися досвідом роботи заступники директорів Христофорівської ЗОШ В. С. Погорєлова,
Баштанської гімназії О. В. Михейкіна,
Добренської ЗОШ Т. Д. Бородіна, Новоолександрівської ЗОШ Л. І. Кухарець,
Плющівської ЗОШ С. О. Романюк, Баштанської ЗОШ №2 Т. Г. Люлько, Пісківської ЗОШ Т. Я. Кураса,
Привільненської ЗОШ І. В. Волошина.
Бібліотекар Баштанської гімназії І.
А. Пальчикова підготувала виставку творів В. Сухомлинського, список
рекомендованої літератури.
Педагогічна спадщина В. Сухомлинського багатогранна і кожне нове звернення
до неї підтверджує її актуальність для непростого періоду модернізації освіти.
Освітяни нашого району вивчають та впроваджують у практику своєї роботи ідеї великого педагога. На базі Баштанської ЗОШ №2 створюється
методичний центр з метою реалізації
проекту «Школа Сухомлинського – школа ХХІ століття», основним завданням якого буде
навчання вчителів, керівників шкіл з
використання педагогічних ідей видатного
педагога, забезпечення організації навчальної, методичної, науково-дослідної
роботи з проблем їх реалізації,
поширення досвіду серед навчальних
закладів.
Людмила РІЗУН,
методист районного методичного кабінету.